Каријере у модној индустрији
Када људи кажу „каријера у моди“, многи одмах помисле на модне дизајнере и моделе. Заправо постоје стотине различитих улога које одговарају низу вештина, квалификација и интересовања. Док су неке улоге специфичније за модну индустрију, постоје општије улоге у којима се можете специјализовати у моди.
Прегледајте нашу листу од 18 каријера за кратак преглед улоге, кључних вештина и квалификација које су вам потребне за успех.
Модни дизајнер
Једна од најпознатијих и најтраженијих модних каријера, модни дизајнери су одговорни за креирање нових дизајна одеће и додатака. Често запослени у луксузним модним кућама и трговцима на мало, улога модног дизајнера је веома креативна. Модни дизајнери морају разумети прошле и садашње трендове, а истовремено бити у стању да идентификују, предвиде, па чак и креирају будуће трендове.
Модни дизајнери треба да имају детаљно знање о референцама, другим дизајнерима и целокупној индустрији. Као дизајнер, мораћете да сарађујете са маркетиншким и прогнозним тимовима како бисте креирали колекције. Имаћете могућност да се специјализујете у низу области, укључујући женску одећу, мушку одећу, одела и доњи веш. Могли бисте да радите за бренд са главних улица, куће конфекције или у високој моди. Чак бисте могли да покренете и сопствени модни бизнис.
Да бисте постали модни дизајнер, обично вам је потребна диплома. Припремите се за основне студије модног дизајна са нашом дипломом модног дизајна 3. нивоа .
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Креативност и генерисање идеја
- Техничке вештине (кројење, шивење итд.)
- Разумевање теорије тканина и боја
Сазнајте више о каријерама у модном дизајну
Купац моде
Малопродајни купци модне одеће су одговорни за избор артикала за продају у продавницама и онлајн. Као малопродајни купац за модне продавнице или одељења, бићете задужени за избор одеће и додатака који одговарају тренутним и предстојећим трендовима. Сарађиваћете са модним прогнозерима, маркетиншким стручњацима и визуелним мерчандајзерима и највероватније ћете бити запослени у малопродајном бренду или на сајту за е-трговину.
Као део посла, посећиваћете произвођаче како бисте бирали комаде. Можда ћете такође морати да присуствујете модним ревијама и сарађујете са модним инфлуенсерима како бисте идентификовали нове и надолазеће трендове. Поред избора естетски пријатних комада, мораћете да узмете у обзир факторе као што су цена, количине, квалитет и потражња.
Квалификације као што су наше основне студије са одликовањем (BA (Hons)) из области куповине и трговине , наша диплома о куповини нивоа 4 и онлајн курс куповине и трговине су одлично место за почетак ваше каријере у куповини моде.
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Нумеричке и аналитичке вештине
- Преговори
- Пажња посвећена детаљима и добро око за трендове
Сазнајте више о каријерама у куповини модне одеће
Менаџер малопродаје
Менаџери малопродаје су одговорни за управљање физичким продавницама, рад у продајном простору и надгледање свакодневног пословања продавнице. Једна од њихових кључних одговорности је да осигурају да купци имају добро искуство у продавници како би се максимизирала продаја. Менаџери малопродаје имају задатак да побољшају ефикасност свог особља и да се увере да њихова продавница испуњава стандарде бренда.
Док неки људи могу напредовати у менаџменту малопродаје, наша диплома 3. нивоа из малопродаје моде може вам помоћи да развијете кључне вештине потребне за остваривање каријере из снова.
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Вођство
- Корисничка служба
- Приоритизација и способност рада под притиском
Модни трговац
Модни трговци тесно сарађују са купцима како би се осигурали да се исправни артикли и количине производа шаљу на праве локације. Потражња купаца за одређеним стиловима или производима може се разликовати у зависности од локације или продавнице (физичке продавнице у односу на онлајн продавнице). Посао модног трговца је да предвиђа и прати продају како би пратио потражњу.
Модни мерчандајзери су такође укључени у планирање продаје и промоција. Обично запослени директно од стране трговаца, неки брендови комбинују улоге набавке и мерчандајзинга. За оне који желе да се специјализују само за мерчандајзинг, наш курс модног мерчандајзинга нивоа 4 је идеалан избор.
Такође нудимо диплому основних студија (с одликовањем) из набавке и мерчандајзинга , диплому из набавке нивоа 4 и онлајн курс набавке и мерчандајзинга за оне који можда желе да студирају обе улоге.
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Аналитичке и нумеричке вештине
- Доношење одлука
- Комерцијална и пословна оштроумност
Сазнајте више о каријерама у модној трговини
Визуелни трговац
Не треба мешати са модним мерчандајзингом, визуелни мерчандајзер је одговоран за креирање визуелних концепата за промоцију бренда. У модној индустрији, ово може укључивати дизајнирање распореда продавница, излога, стилизовања лутака и још много тога. Улога визуелног мерчандајзинга је да подстакне купце да уђу у продавнице и максимизира продају.
Визуелни мерчандајзери тесно сарађују са маркетиншким одељењима и могу радити заједно са прогнозерима трендова како би информисали предстојеће изложбе. Обично су запослени код трговаца на мало, али неки визуелни мерчандајзери раде као консултанти или фриленсери.
За већину улога у визуелном мерчандајзингу неће вам бити потребне посебне квалификације, али искуство је кључно. Наш курс визуелног мерчандајзинга за моду нивоа 4 може вам помоћи да стекнете основна знања и искуство потребна да бисте се истакли пред менаџерима за запошљавање.
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Креативност
- Око за детаље
- Велико интересовање за садашње и будуће трендове
Сазнајте више о каријерама у визуелном мерчандајзингу
Модни маркетер
Модни маркетиншки стручњаци су одговорни за максимизирање продаје, изградњу препознатљивости бренда и позиционирање брендова у главама купаца. Као модни маркетиншки стручњак, планирали бисте и спроводили маркетиншке кампање. То може бити у облику планирања догађаја и представа, писања имејл кампања, дизајнирања продајних места или креирања садржаја за друштвене медије. Такође ћете стално анализирати своје кампање док су активне и када се заврше, процењивати њихову ефикасност и усавршавати будуће кампање.
Сарађиваћете са много различитих одељења и улога како бисте осигурали да је порука вашег бренда доследна у целом пословању. Можете радити директно за бренд или можете бити запослени у екстерној агенцији.
Да бисте постали стручњак за модни маркетинг, потребна вам је диплома из маркетинга или сродне области. Наш дипломски студиј (BA (Hons)) из маркетинга и комуникација за моду је идеалан избор да вас припреми за каријеру у модном маркетингу. Такође нудимо дипломе 4. нивоа из дигиталног маркетинга за моду и модну малопродају (са маркетингом) .
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Креативност
- Анализа података
- Комуникација
Сазнајте више о каријерама у модном маркетингу
Службеник за односе с јавношћу и комуникације
Службеници за односе с јавношћу и комуникације су задужени за креирање јавног имиџа који окружује брендове. Они раде на подстицању позитивних маркетиншких порука, истовремено минимизирајући негативне поруке у штампи како би изградили добру репутацију бренда. Службеници за односе с јавношћу и комуникације често раде у оквиру маркетиншког одељења, тесно сарађујући са спољним изворима како би добили подршку трећих страна.
Многи од оних који раде у односима с јавношћу за моду имаће релевантну диплому из односа с јавношћу, модне комуникације и/или маркетинга .
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Комуникација
- Самопоуздање
- Способност да се носите са притиском
Сазнајте више о каријерама у односима са јавношћу у моди
Менаџер друштвених медија
Иако друштвене мреже могу бити део посла генералног менаџера маркетинга, посвећене улоге управљања друштвеним мрежама постају све чешће код већих брендова. Друштвене мреже су један од кључних начина на које модни брендови промовишу колекције и граде препознатљивост бренда.
Као менаџер друштвених медија, планираћете стратегије друштвених медија за платформе, укључујући Инстаграм и ТикТок. Сарађиваћете са инфлуенсерима како бисте ангажовали кориснике, спроводећи анализе како бисте утврдили које врсте садржаја и друштвених платформи најбоље функционишу за ваш бренд. Најчешће, менаџери друштвених медија раде интерно за трговце на мало и модне куће.
Квалификације за ову позицију нису неопходне, међутим, курсеви попут наше дипломе дигиталног маркетинга 4. нивоа могу вам помоћи да савладате основне вештине које су вам потребне. Способност да покажете своје вештине изградњом личног бренда путем друштвених медија може бити одличан начин да се истакнете!
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Креативност
- Комуникација
- Око за друштвене медије и модне трендове
Менаџер догађаја
Догађаји су значајан део модне индустрије, од ревија на пистама и журки након лансирања производа до лансирања производа и догађаја за штампу. Као менаџер модних догађаја, бићете одговорни за планирање, спровођење и несметан одвијање ових догађаја. Одговорности могу укључивати проналажење одговарајућих места, организовање угоститељства и забаве, планирање списка гостију и оглашавање догађаја.
Иако нису потребне посебне квалификације за управљање модним догађајима, искуство у угоститељству и управљању догађајима би било корисно.
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Организација
- Преговори
- Решавање проблема
Прогноза трендова
Прогнозери трендова идентификују нове и надолазеће трендове. Од боја и дезена до силуета и брендова, прогнозери трендова су увек у потрази за следећом великом ствари.
Модни трговци зависе од прогнозера трендова како би планирали предстојеће колекције и осигурали да задовоље потражњу. Као прогнозер трендова, знаћете како да разумете и протумачите понашање и жеље потрошача. Мораћете да сагледате спољне факторе и утврдите како би они могли утицати на тренутне и будуће трендове.
Прогнозери трендова не траже само будуће трендове. Они такође идентификују који трендови ће вероватно изаћи из моде и којим тржиштима ће се одређени трендови допасти. Као прогнозер трендова, обично ћете бити базирани у малопродаји или у агенцији. Квалификација из анализе података може вам помоћи да се истакнете из масе; наш онлајн курс за анализу података за малопродају могао би бити савршен први корак.
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Аналитичке и нумеричке вештине
- Детаљно познавање трендова и индустрије у целини
- Јаке вештине посматрања
Сазнајте више о каријери у предвиђању трендова
Стилиста
Стилисти креирају визуелно привлачне одеће за фотографисање, модне ревије, објаве у часописима и догађаје. Модни стилисти креирају одећу са циљем повећања препознатљивости бренда и максимизирања продаје; обично су запослени код трговаца на мало, модних кућа и агенција. Алтернативно, лични стилисти су обично одговорни за облачење појединаца за догађаје.
Да бисте постали стилиста, обично је пожељно искуство. Квалификације из области дизајна и моде такође могу бити корисне, попут наше дипломе 3. нивоа из визуелних комуникација и стилизовања .
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Креативност
- Знање о дизајну
- Пажња посвећена детаљима
Сазнајте више о каријерама у модном стилу
Дизајнер текстила
Текстилни дизајнери креирају 2Д дизајне који се користе на тканинама, често понављајући шаре. Текстилни дизајнери треба да имају детаљно знање о производњи текстила, укључујући методе везења, ткања, бојења и штампања. Текстилни дизајнери ће такође морати добро да разумеју различите врсте тканина које се користе у креирању одеће како би разумели како ће текстилни дизајни интераговати са карактеристикама тканине.
Многи дизајнери текстила раде као фриленсери, док су други запослени у кући за модне брендове. Многе модне куће желеће персонализоване штампе за своју одећу. Да бисте постали дизајнер текстила, биће вам потребне квалификације из моде, текстила или дизајна .
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Креативност
- Око за боју и детаље
- Разумевање тканина и трендова
Технолог одеће
Технолози одеће играју кључну улогу у модној индустрији. Они бирају и тестирају тканине како би се уверили да су погодне за одећу. Такође се уверавају да се тканине уклапају у буџет бренда, надгледају методе израде, идентификују недостатке и спроводе провере квалитета.
Запослени код произвођача и произвођача текстила, технолози за одећу тесно сарађују са дизајнерима како би им помогли да оживе своје идеје. Потребна вам је квалификација из релевантне области: наш дипломски курс за технологију одеће нивоа 4 је идеална почетна тачка.
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Детаљно познавање текстила и метода израде
- Методички приступ раду
- Пажња посвећена детаљима
Сазнајте више о каријерама у технологији одеће
Модни илустратор
Модни илустратори креирају концептуалне скице и илустрације дизајна. Ове илустрације се користе на разне начине, од осмишљавања нових дизајна, за штампу и медије, до промоције нових стилова или колекција.
Они тесно сарађују са дизајнерима и могу ручно цртати, сликати или користити програме за рачунарски потпомогнути дизајн (CAD). Често су самозапослени или запослени у спољним дизајнерским студијима. Да бисте постали модни илустратор, највероватније ће вам бити потребна квалификација из графичког дизајна или илустрације.
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Уметничко и креативно
- Пажња посвећена детаљима
- Техничке вештине (CAD итд.)
Резач шаблона
Приликом креирања одеће, користе се шаблони како би се осигурала тачност и доследност. Кројачи шаблона креирају шаблоне за одећу на основу цртежа, тесно сарађујући са дизајнерима и технолозима одеће како би реплицирали облике и силуете.
Кројачи користе лутке за креирање и усавршавање шаблона, често стварајући вишеструке итерације док се не постигне савршенство. Ово је суштинска улога у модној индустрији јер омогућава креирање узорака, као и дуплирање и креирање дизајна у бројним величинама.
Кројачи углавном раде интерно, код модних брендова. Иако није потребна посебна диплома, послодавци обично преферирају кандидате са квалификацијама у модном дизајну или кројењу.
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Креативност
- Знање о дизајну и практичне вештине
- Пажња посвећена детаљима
Сазнајте више о каријерама кројача шаблона
Модни писац
Мода је једна од водећих светских индустрија. Са таквим глобалним дометом, модни писци покривају све, од нових и избледелих трендова до модних ревија, нових колекција и модних тренутака познатих личности. Пишући за новине, часописе, веб странице, па чак и друштвене мреже, као модни писац, могли бисте бити запослени у сјајним часописима као што је Вог, дневним новинама, па чак и часописима за малопродају.
Да бисте постали модни писац, искуство је генерално важније од квалификација, међутим, диплома из модне комуникације или новинарства би била корисна. Да бисте стекли искуство, можете се пријавити за праксе или чак креирати сопствени модни блог!
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Писање
- Међуљудске и комуникацијске вештине
- Истраживачке вештине
Графички дизајнер
Иако графички дизајн није јединствен за модну индустрију, модна индустрија се у великој мери ослања на графичке дизајнере за креирање брендираних елемената и слика. Радећи за модни бренд, било интерно или преко екстерне агенције, креираћете садржај као што су lookbook-ови, паковања, обрасци за часописе, маркетиншки материјали, графика за друштвене мреже и веб странице.
Графички дизајнери тесно сарађују са маркетиншким тимовима како би осигурали да графика испуњава смернице бренда и да преноси праву поруку потрошачима. Да бисте постали графички дизајнер, вероватно ће вам бити потребна диплома графичког дизајна, као и портфолио радова како бисте показали своје таленте.
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Креативност
- Техничке вештине (обично Adobe InDesign, Illustrator, Photoshop)
- Пажња посвећена детаљима
Менаџер е-трговине
Сваког дана, све више људи купује онлајн. Све већи број модних брендова бира да продаје само онлајн, а њихове онлајн продавнице су продужетак њиховог бренда. Као менаџер е-трговине, бићете одговорни за искуство куповине на мрежи купаца, осмишљавајући стратегије које ће помоћи у привлачењу и конверзији купаца.
У тесној сарадњи са тимовима за маркетинг, односе с јавношћу, SEO и продају робе, идентификоваћете и искористити нове могућности за максимизирање продаје и профита. Послодавци генерално преферирају квалификације из дигиталног маркетинга, као што је наша диплома 4. нивоа из дигиталног маркетинга за моду .
Кључне вештине које ће вам бити потребне:
- Анализа података
- Доношење одлука
- Међуљудске вештине
Савети за каријеру у модној индустрији
Са толико различитих улога које се нуде, не постоји утврђен пут у модну индустрију. Међутим, постоји неколико ствари које можете учинити да бисте побољшали своје шансе и добили посао из снова у модној индустрији!
Радно искуство
За послодавца, нема ништа вредније од практичног искуства из стварног света. Радно искуство у области моде ће вас упознати са унутрашњим функционисањем индустрије, омогућавајући вам да стекнете основне вештине. Радно искуство вам не само да помаже да будете привлачнији потенцијалним послодавцима, већ вам може омогућити да испробате различите улоге и одлучите која област моде је права за вас!
Да бисте пронашли радно искуство у модној индустрији, морате бити проактивни. Чак и пласмани за радно искуство могу бити конкурентни. Контактирајте директно модне брендове, продавце и дизајнерске студије да бисте разговарали о могућностима.
Такође можете да завршите радну праксу као део вашег курса. Нудимо тронедељне праксе на многим нашим курсевима моде, што вам омогућава да примените своје знање и вештине у пракси, припремајући вас за даље студије или почетну улогу у моди.
Студирајте курс везан за моду
Један од најбољих начина да се припремите за каријеру у модној индустрији је да је проучите!
Постоји много модних курсева из области од модног дизајна до модног маркетинга . Ако нисте сигурни коју улогу желите да радите, изаберите општији курс који нуди преносиве вештине, као што је наша диплома 4. нивоа из малопродаје моде (са маркетингом) . Ако тачно знате у којој области моде желите да се специјализујете, похађајте курс који покрива вашу одређену област интересовања.
Студирање модног курса развија ваше знање и вештине у одређеној области, али вам често пружа прилику да изградите везе унутар индустрије. Многи наши модни курсеви укључују могућност тронедељне праксе, као и пројекте из индустрије са правим клијентима, што вам омогућава да изградите своју мрежу контакта пре него што се придружите модној индустрији.
Урадите своје истраживање
Пре него што се пријавите за посао или курс, истражите! Размотрите различите аспекте сваког посла и одлучите шта вам одговара. Сузите своје могућности и усмерите се само на оне могућности које вас заиста занимају.
Није важно само да сазнате више о позицији за коју желите да се пријавите, већ је важно и истражити индустрију и саму компанију. Послодавци ће увек бити импресионирани ако добро разумете окружење у којем послују.
Мода може бити изузетно конкурентна индустрија, тако да вам приказивање вашег знања може помоћи да се истакнете.
Типични послодавци
Када замислите себе како радите у модној индустрији, вероватно вам падну на памет познате институције попут Вога и Праде. Истина је да постоје хиљаде компанија које раде у модној индустрији, неке су добро познате, а друге раде иза кулиса.
Проналажење посла у модној индустрији значи да бисте могли да радите у:
Модне куће
Рад у модној кући један је од традиционалнијих, али и најконкурентнијих путева у модну индустрију. Послови ће бити интерни, обично рад за луксузне брендове. Велике модне куће имаће много различитих одељења, од дизајна и креације до маркетинга, односа с јавношћу и финансија.
Улоге у модној кући су једне од најтраженијих на свету. Многи брендови често нуде праксе које вам могу помоћи да стекнете драгоцено искуство које ће вам помоћи да добијете улогу из снова!
Брендови са главних улица
Брендови са главних улица чине огроман део модне индустрије. Инспирацију црпе од модних кућа како би креирали линије конфекције по приступачнијим ценама. Многи брендови са главних улица имају свој тим дизајнера, као и маркетиншка одељења, купце, продавце и још много тога.
Етикете за одећу у супермаркетима
Једна од мање занемарених области модне индустрије, али већина супермаркета има сопствене асортимане одеће. Ово може бити одличан пут у модну индустрију, омогућавајући вам да стекнете искуство у дизајну, маркетингу и малопродајном процесу. Брендови супермаркета су обично огромне организације са читавим деловима пословања посвећеним њиховим линијама одеће.
Агенције
Не морате нужно радити интерно да бисте радили у модној индустрији. Многи модни брендови се у великој мери ослањају на агенције за низ услуга, укључујући илустрације, маркетинг, прогнозирање трендова, па чак и дизајнерске радове. Иако опште агенције могу сарађивати са неким модним брендовима, постоје и наменске агенције које су специјализоване за сектор моде и животног стила.
Рад у агенцији може имати много предности. Стећи ћете искуство у широком спектру пројеката и задатака, радећи са различитим брендовима како бисте изградили своју базу знања и развили своје вештине.
Произвођачи
Иако луксузни модни брендови могу имати сопствене атељее, већина модних брендова сарађује са спољним произвођачима како би масовно производили дизајне. Радећи на страни произвођача, тесно ћете сарађивати са низом различитих брендова, помажући им да оживе своје дизајне. Произвођачи често запошљавају дизајнере текстила, технологе одеће, па чак и дизајнере да помогну у процесу производње.
izvor https://www.fashionretailacademy.ac.uk/resources/fashion-careers