Цена коју наплаћујете за свој производ не само одређује колико новца добијате. Она мора тачно одражавати вредност и квалитет производа и позиционирати вас конкурентно на правом тржишту.
Цена дефинише вашу маржу – разлику између ваших трошкова и ваше продаје. Ако превисоко цените свој производ, он се неће продавати, али ако га прениско цените, губите маржу и нећете моћи да одржите своје пословање.
Запамтите да мала предузећа ретко могу да се такмиче по цени због високих трошкова и минималних захтева за материјале и производњу. Уместо тога, такмичите се по вредности, вашој јединственој перспективи, вашем стандарду квалитета и другим процесима и материјалима који вас издвајају.
Приликом одређивања цене производа, потребно је урадити неколико ствари:
Истражите распон цена за ваше тржиште. Упоредите производе у вашој линији са сличним артиклима који циљају истог купца и тржиште. Разумите како ваш циљни купац вреднује производ попут вашег и како доживљава ваше конкуренте. Иако се цене различитих производа значајно разликују, било да је у питању вунени капут или памучна кошуља, бренд треба да буде доследан у оквиру тржишног распона.
Знајте своје трошкове. Једна од највећих грешака коју нови дизајнери праве јесте да не наплаћују довољно да покрију све своје трошкове, а камоли да остваре профит. Цена мора да покрије и директне трошкове израде сваког артикла, познате као трошкови продате робе (COGS), које би требало да пратите у табели трошкова, и индиректне трошкове вођења вашег пословања. Индиректни трошкови укључују трошкове дизајна и развоја , као што су путовања на изложбе тканина и ангажовање модела, трошкове маркетинга и продаје, укључујући фотографисање, развој веб странице, оглашавање на друштвеним мрежама, трошкове паковања и изложбеног салона. Административни трошкови укључују закупнину, адвокатске и рачуноводствене трошкове, телефон и струју, опрему и опште пословне трошкове. Иако се COGS наплаћује појединачним производима, ови индиректни трошкови морају бити подељени и распоређени на целу колекцију.
Разумети различите методе одређивања цена.
Цена „трошкови плус“ је уобичајена метода која додаје стандардни проценат марже, као што је 2,5, на ваше трошкове готовине како би се осигурало да су сви трошкови покривени и да остане маржа профита. На пример, ако су ваши директни трошкови 50 долара и користите маржу од 2,5, ваша цена би била 125 долара.
Одређивање вредности цена почиње од цене за коју верујете да ће купац платити и делује уназад прилагођавајући ваше трошкове како бисте одржали маржу. Неки брендови нуде производе са нижом ценом како би изградили своју публику у стратегији познатој као „ Penetration pricing“ (цене пенетрације). А прошле године, иновативни дизајнер Телфар је покренуо познато динамичко одређивање цена на основу потражње потрошача.
Наравно, одређивање цена зависи од тога да ли продајете директно потрошачима или намеравате да продајете на велико , у ком случају морате узети у обзир како ће маржа у продавници утицати на вашу велепродајну цену и маржу. Трговци на мало ће додати маржу од најмање 2,2, што би у случају нашег горњег примера повећало цену вашег производа са 125 на 275 долара. Ако ова цена нема смисла за тржиште, мораћете да се вратите свом производу и поједноставите дизајн или користите јефтиније материјале или преместите производњу како бисте смањили трошкове.
Стратегију цена треба стално преиспитати, а мали брендови могу тестирати различите цене за нове артикле како би видели како то утиче на продају. Наравно, сви попусти и промоције морају бити усклађени са вашом укупном стратегијом.
izvor https://www.fashiondesignersurvivalguide.com/blog/pricing