Покретање модног бизниса захтева новац , а један од разлога зашто многе нове марке не успевају је тај што не почињу са довољно новца. Важно је сачекати са покретањем посла док не направите солидан финансијски план и не знате одакле ће долазити финансирање за првих неколико година.

Веома је ретко пронаћи инвеститора за нови модни бренд док не постоји доказан рекорд од неколико година стабилне продаје који привлачи спољну подршку. Па како дизајнери финансирају своје стартапове?   

Лични извори – Већина дизајнера се ослања на личне изворе финансирања током првих неколико година. То обично укључује приходе од послова са пуним радним временом или фриленс рада као што је дизајнирање за друге брендове. Ово се може допунити приходима од приватних клијената или од продаје производа у малим серијама на догађајима, као што су поп-ап продавнице или пијаце. Лична уштеђевина и кредити од породице или пријатеља су такође веома чести. Дуг по кредитним картицама је скуп и ризичан, па будите опрезни ако кренете овим путем! Потражите ниске каматне стопе и пратите своје отплате како бисте избегли скупе дугове и изградили добру кредитну историју како бисте се квалификовали за боље опције финансирања у будућности.

Спољно финансирање – На крају, дизајнерима ће можда бити потребно спољно финансирање како би подржали свој раст и повећали производњу. Да бисте привукли спољно финансирање, мораћете да покажете солидан и реалан пословни план са стратегијом новчаног тока, доказом о продаји и подацима који поткрепљују ваш пројектовани раст.

Кредити обезбеђују средства која се слажете да вратите, са каматом, до будућег датума. За дизајнере, они често долазе у облику кредита за мала предузећа од организација као што су Управа за мала предузећа, локална удружења за развој или групе које подржавају мањинске или недовољно заступљене предузетнике. Банкарски кредити су уобичајени, али их је често најтеже добити и могу захтевати значајну имовину да бисте их обезбедили.

Факторинг “ обезбеђује готовинске авансе на основу ваших тренутних поруџбина како би се подржала производња тих поруџбина, слично као „ финансирање поруџбина “. „ Кредитна линија “ од банке вам омогућава да приступите само износу новца који вам је потребан (уместо узимања паушалног износа) и обезбеђена је имовином као што су ваше залихе.

Партнерство са фабрикама или добављачима са којима имате јаке односе може бити један од најбољих начина за финансирање вашег пословања. Они разумеју ваш производ и могу осигурати боље услове плаћања како би осигурали ваше материјале и управљали вашом производњом.

Инвеститори у капитал – Финансирање капиталом значи да инвеститор постаје сувласник предузећа и дели профит који предузеће остварује. Када вам дају новац, ви издајете акције власништва у вашем предузећу. Идеално би било да инвеститор буде стратешки партнер са пословним знањем, везама у индустрији и приступом технологији и другим ресурсима који ће вам помоћи. Већина инвестиција у моду долази из саме индустрије, тако да су то често људи са којима сте сарађивали у продаји или производњи или могу бити бивши руководиоци и ментори у модној индустрији. Анђеоски инвеститори су богати појединци који улажу свој новац у мала предузећа, док ризични капитал долази од група људи који су обично фокусирани на технолошки или подацички аспект производа како би се осигурало брзо скалирање.

Све ове опције спољног финансирања имају специфичне предности и мане и требало би да темељно истражите сваку прилику и обавезно се окружите добрим саветницима када доносите финансијске одлуке.

izvor https://www.fashiondesignersurvivalguide.com/blog/finance-your-label