Дакле, спремате се за производњу своје линије одеће – то је узбудљиво! Важан корак је креирање узорака. Узорци одеће вам омогућавају да процените крој, конструкцију, квалитет и дизајн пре пуне производње. Постоји 12 главних врста узорака одеће са којима би требало да будете упознати.

Узорци прототипа, узорци развоја и узорци дизајна

Прва физичка итерација прототипа одеће је креирана у складу са уметничким делом током фазе развоја производа. Главна сврха овог узорка је да се види дизајн. Материјал и боја одеће нису узети у обзир у овом узорку.

Омогућава вам да усавршите шаблон и извршите подешавања пре него што креирате узорке у стварној производној тканини.

Узорци макета

Макете су неопходне у ситуацијама где се идеја можда неће тако ефикасно пренети на папир као на тканину. Немају украсе и служе само да се утврди да ли је одевни предмет носив. Није за сваки дизајн потребан модел, тако да произвођач не користи сваки узорак одеће.

Узорци величина

Следе узорци величина, по један узорак за сваку величину у распону величина. Они се користе за процену како ће одећа одговарати стварним типовима тела за сваку величину. За горње делове, хаљине и доње делове, потребне су вам најмање величине 4, 6, 8, 10, 12 и 14.

Узорци величина се праве како би се осигурало мерење сваке величине. Обично се узорци величина праве тако да покривају све комбинације боја.

Узорци за продавце, промотивни узорци

Затим, ту су и узорци пре производње, познати и као узорци продаваца. Они се израђују од стварне тканине и користе се за показивање купцима, фотографисање за маркетинг и завршну проверу да ли је одећа спремна за производњу. Потребна су вам најмање 2 до 3 узорка за сваки модел.

Примери фотографисања

Узорци се израђују коришћењем стварне пређе, тканине и боје коју би модели носили током фотографисања за каталог. Уз приложене фотографије, купац коментарише захтеве у вези са кројем и проблеме са димензијама. Да би добио повратне информације од својих купаца или продаваца, купац се такође састао са њима. Поруџбине се потврђују у погледу боје, количине, величине итд. За овај узорак морају се користити стварни материјал и боја.

Узорци бројача

Када се одобре узорци пре производње, можете прећи на узорке контрапроизводње. То је први сет узорака са производне траке, који се користи да би се осигурало да се испуњавају стандарди квалитета пре почетка производње у пуном обиму. Најбоље је наручити најмање 500–1000 јединица из најмање једне земље за сваких 500–1000 јединица које се производе.

Да би се проверио квалитет посла и демонстрирала стручност фабрике, креиран је овај узорак. За овај узорак, врста одеће и њена боја нису узети у обзир.

Узорци за уклапање

Узорци за одређивање величине су такође важни, посебно за моделе који одговарају кроју. Ови узорци, по један за сваку величину, се испробавају на живим моделима како би се проценила и потврдила величина, пристајање и пропорције за сваку величину пре производње. Затим се могу извршити сва потребна прилагођавања.

Након стварног мерења, припрема се пример кроја. Прилагођеност се тестира помоћу овог узорка. Прилагођеност одеће се проверава на живом моделу.

Дигитални узорци одеће

Термин „дигитални узорак одеће“ односи се на узорке одеће креиране помоћу софтвера који приказује 3Д облик одеће. Потрошач може да види крој одеће, пад тканине, тачке притиска (чврсто приањање) и кретање дигиталног модела на екрану користећи дигитални узорак. 

Многи купци и потрошачи који желе да израђују одећу по мери одлучују се за дигиталне узорке одеће захваљујући технологији и како би скратили време потребно за одобравање узорка. Купац прихвата презентацију на екрану као еквивалент физичком узорку када даје коментаре и повратне информације о узорку.

Узорци пре производње

Када се тканина и додаци у расутом стању производе интерно, фабрика прави узорке пре производње (ПП) користећи стварни материјал. Да би се купац уверио да су материјали у расутом стању на располагању за производњу, праве се узорци.

Производни узорци

Фирма даје узорке производње купцима како би гарантовала да се велике поруџбине производе у складу са њиховим захтевима, поштујући техничке стандарде и користећи овлашћене узорке. Купци траже уверење да се користе прави материјали и да линија израде испуњава потребне стандарде квалитета.

Узорци на врху производње

Када прва производња крене онлајн, прикупљају се узорци под називом ТОП (онлајн узорци). Неки купци често траже ТОП узорак како би се уверили да се производња придржава узорка из предпродукције.

Узорци пошиљке

Узорци који се користе за отпрему су они који представљају готов производ. Узорци потврђују да је роба испоручена у складу са узорцима.

Постоји још неколико врста узорака, као што су тестови прања, црвене етикете и пробе ношења. Али уз добро разумевање ових 12 основних узорака, бићете на добром путу да осигурате да је ваша линија одеће савршено исправна пре него што почне пуна производња!

Која врста узорка се користи у индустрији одеће?

Дакле, спремни сте да научите како да покренете линију одеће Пре него што започнете производњу у пуном обиму, мораћете да направите узорке. Узорци одеће су прототипови који се користе за процену кроја, конструкције и укупног квалитета одеће пре масовне производње.

Постоји много различитих врста узорака који се користе у индустрији одеће. Први је спецификација одеће у односу на технички пакет за одећу . Они описују дизајн, мере, материјале, украсе и конструкцију одеће. Затим долазе узорци кројева како би се тестирали почетни кројеви и осигурала тачна величина и крој.

Када се шаблони одобре, направићете предпродукцијске узорке. То укључује:

  • Узорци за одређивање величине се користе за процену и усавршавање приањања на живом моделу. Често је потребно више кругова прилагођавања и подешавања.
  • Узорци конструкције или монтаже: Састављају се ради процене процеса монтаже и извршења потребних измена пре почетка производње.
  • Узорци за прање или прање веша: Оперите и осушите како бисте били сигурни да ће одећа издржати нормалну употребу и чишћење.
  • Узорци амбалаже: почетни узорци било које амбалаже која се користи за производ ради провере исправности брендирања, порука и визуелних елемената

Након што се одобре предпроизводни узорци, можете прећи на производне узорке или узорке продаваца. То је прва рунда одевних предмета производног квалитета који се користе за приказивање купцима или фотографисање у маркетиншке сврхе.

Коначно, ту су и ТОП узорци, или узорци за маркере или грејдере. Ови узорци пуне величине користе се као водич за производњу како би се осигурала доследна величина и монтажа у свим величинама.

Улагањем времена у темељно узорковање и усавршавање сваког одевног предмета пре производње, избећи ћете скупе грешке и кашњења у испоруци касније. Иако може деловати заморно, узорковање је кључни корак који ће на крају довести до висококвалитетних, добро пристајућих производа које ће ваши купци волети.

Којих седам корака је укључено у процес узорковања?

  1. Прихватање техничког пакета

Поступак узорковања почиње овим кораком. У овом тренутку купац шаље технички пакет преко трговца. Сви захтеви за израду одевног предмета налазе се у техничком пакету.

  1. CAD и израда модела

У овој фази се за креирање шаблона користи CAD програм. Иако је CAD уобичајенији и једноставнији од ручног цртања шаблона, не користи се увек. Коришћење рачунарске технологије за креирање стварних или виртуелних предмета познато је као рачунарски потпомогнути дизајн (CAD). 

  1. Израда узорака

Крајњи циљ ове поделе је израда узорака. Након креирања шаблона, узорак се креира коришћењем скупа шаблона.

  1. Подешавање за величину

Величина се подешава у складу са Техничким пакетом када се узорак креира. Узорак се понавља ако постоји проблем.

  1. Састанак ПП за претпродукцију

Одмах након што купац изврши преглед узорка, заказује се састанак пре производње. И продавац и менаџер узорка су и даље присутни током овог састанка са купцем или његовим представником. 

  1. Процена узорка

Након завршетка узорка, оцењивање је завршено. Исти дизајн може бити различитих оцена. Оцењивање се врши како би се разликовали узорци и шаблони.

  1. Скицирање и исецање

Узорци су оцењени. Софтвер за маркере прима дизајн. Шаблон на тканини се подешава према упутствима софтвера. Тканина се може уштедети ефикасним коришћењем софтвера за обележавање. За производњу маркера, Viyellatex користи Gerber Garment Technology (GGT).

Сада када је шаблон испоручен опреми за сечење, тканина се сече за готов производ.

Која је сврха узорковања у индустрији одеће?

  • Узорковање је кључни део било које врсте процеса производње одеће. Пре него што се почне са производњом одеће у великим размерама, праве се узорци како би се осигурало да дизајн, крој и квалитет испуњавају стандарде бренда. Узорци такође пружају могућност за повратне информације како би се направила побољшања пре него што почне пуна производња.
  • Узорци су још један начин да се задовољи купац. Поред осталих информација о производњи одеће, узорковање нам такође пружа тржишне информације. Купац процењује квалитет узорка, а затим одобрава или одбија захтев произвођача да га произведе након процене квалитета узорка. Другим речима, узорак игра сличну улогу у производњи одеће као што темељ игра у изградњи куће.
  • Тек након узорковања купац одобрава одевни предмет или поруџбину. То јест, не би било нетачно рећи да је једини начин производње одеће путем узорака. У ствари, узорковање је почетни корак у производњи одеће. Тек када је узорак прихваћен, почиње стварни поступак израде одеће.
  • Купац шаље писмо, понекад названо фајлом са упутствима, спецификационим листом или листом поруџбине, продавцу или произвођачу одеће како би произвели било коју одећу. Све што се односи на одећу детаљно је описано на овој поруџбеници. Садржи број модела производа, шифру, мере свих компоненти одеће и врсте шавова, референтни број одеће, спецификацију боје за врсту и квалитет тканине, врсте веза или штампе и друге додатке који се користе у изради одеће. Ту су предмети попут конца и дугмади, рајсфершлуса, клинова итд.
  • Трговац или произвођач сада прегледа наруџбени лист који је купац поднео и креира узорке одеће у складу са упутствима купца. 
  • Произвођач врши узорковање за купца у различитим фазама, и након што је купац задовољан узорцима, купац наручује.
  • Одељење за узорке је најважнија компонента сваке фирме за одећу. Произвођач добија сва знања потребна за разумевање и превазилажење изазова одевног предмета путем узорковања. На основу узорковања, израчунава се  трошак производње одеће .
  • Време испоруке производа или отпреме купцу може се одредити узорковањем. Сам узорак је довољан да задовољи купца. Вероватноћа да произвођач добије додатне поруџбине повећава се ако произведе висококвалитетни узорак. Другим речима, обезбеђивање додатних поруџбина у великој мери зависи од квалитета узорка одеће.
  • Поруџбине се или примају на основу узорка или се отказују. Узорак одеће најбољег квалитета може привући више купаца компанији. Коришћењем узорака, произвођач је у могућности да понуди додатке за одећу, текстил и друге јефтине дизајнерске ресурсе по разумној цени. Узорковање, или чин узимања узорака, помаже у решавању проблема који се јављају током производње великих количина одеће.
  • На основу узорка, купац обавештава произвођача да отклони све недостатке и обавештава их о свим прилагођавањима. Купац прегледа сам узорак, проверава материјал, боју материјала, крој, изглед одевног предмета који се израђује и коришћени материјал, што омогућава благовремено отклањање свих потребних преправки или наруџбина.
  • Другим речима, узорковање одеће је кључно и за произвођача и за купца.

Закључак

Дакле, сада га имате – убрзани курс о 12 основних узорака одеће које треба да знате у процесу производње одеће.

Учите из сваке рунде узорака, добијајте повратне информације од стручњака и купаца и правите побољшања. Са искуством, процес узорковања ће постати друга природа и кључни део начина израде узорака одеће . Спремни сте! Сада направите неколико узорака и остварите своје снове о производњи. Свет моде вас чека!

izvor https://seamapparel.com/blog/types-of-garment-samples/