Да ли сте се икада запитали шта је потребно да би се оживео комад одеће? Од почетне замисли, преко дизајна, па све до готовог производа, детаљније ћемо погледати све кораке укључене у процес модног дизајна.
Да ли сте се икада запитали шта је потребно да би се оживео комад одеће? Од почетне замисли, преко дизајна, па све до готовог производа, детаљније ћемо погледати све кораке укључене у процес модног дизајна.
Постати дизајнер у модној продавници захтева много одлучности, страсти и времена. Сваки модни дизајнер има мало другачији приступ процесу дизајнирања. Без обзира да ли поседујете технички геније Меквина, комерцијалну вештину Тома Форда или способност да одређујете трендове попут Миуче Праде, сваки одевни предмет мора негде почети.
Неки ће користити модни софтвер као подршку на том путу, док би други могли усвојити старомоднији приступ. Међутим, постоје неки општи кораци које ће сваки дизајнер пратити од почетне идеје до израде финалног одевног предмета.
Па хајде да погледамо кораке који су потребни да би се ваше идеје претвориле у стварност.
1. Инспирација и истраживање
Ох, бити дизајнер који путује светом, на међународним путовањима у неке од модних престоница света (Њујорк, Лондон и Милано) како би црпео инспирацију за нове трендове, боје и силуете, то је апсолутна неопходност! Читање извештаја о трендовима како бисте били корак испред је апсолутна неопходност.
Након што се врате са путовања пуни инспирације, природан следећи корак су табле расположења (јуху). Дизајнери често користе Пинтерест , значајан алат за модну технологију, за креирање табли расположења и документовање слика које одражавају боје и текстуре које желе да укључе у своје дизајне и лако се позивају на њих када је то потребно.
Одвајање времена за организовање ваших идеја резултираће бољим коначним одевним предметом.
Брзи савети за успех на табли расположења:
- Будите емоционално повезани како би ваш дизајн био јединствен. Размислите о својој култури, личном искуству или чак књизи коју сте прочитали.
- Користите најновије модне технологије како бисте сакупили своје идеје на једном месту. Постоје неке заиста сјајне ствари. Ево једног од наших омиљених!
- Ваша табла расположења не мора да буде само са модним сликама – укључите слике из архитектуре или историје, шта год вас заиста инспирише.
- Урадите много истраживања и сакупите много инспирације – не желите да морате да се враћате и почињете поново
- Направите неколико табли расположења – почећете да видите образац или трендове који се изнова појављују и то је лепота откривања вашег препознатљивог стила
2. Почетне скице
Овај корак се своди на то да своје идеје запишете на папир и помогне вам да визуализујете свој дизајн и креирате свој асортиман. То је први пут да ваш дизајн оживи и да се дефинишу технички елементи: рупице, шавови, дужина рукава, крој и облик.
Неки дизајнери ће користити модни софтвер као што су Croqui или Adobe Illustrator, други ће можда једноставно користити Free Draw како би инспирација текла! Наставите да цртате и тестирате док не дођете до коначног дизајна. Будите стрпљиви са процесом, не постоји временско ограничење за скицирање вашег идеалног комада. Додавање боје и покрета ће вам помоћи да га финализујете.
Софтвер Range Plan компаније Style Arcade омогућава дизајнерима да отпремају скице и детаље о производу како би лако могли да визуелизују своју колекцију док се она саставља.
3. Технички дизајн и технолошки пакети
Следећи корак у процесу је креирање техничких скица које ће укључивати исправну конструкцију одевног предмета. Ово се назива рачунарски потпомогнуто пројектовање (CAD), али се може назвати и техничком скицом.
Дизајнери ће креирати CAD користећи модну технологију као што је Adobe Illustrator. CAD је дводимензионални рачунарски потпомогнут цртеж вашег дизајна помоћу модног софтвера. На крају, ови CAD дизајни ће постати план за произвођача да направи први узорак или прототип.
Када направите свој технички CAD цртеж, технички дизајнер ће креирати технички пакет.
Дакле, шта је технолошки пакет?
Технички пакет је документ који фабрика користи да би сазнала све што треба да зна о вашем дизајну: то је нацрт вашег дизајна. Мора да садржи све следеће детаље како би се осигурало да могу да произведу одећу према тачним спецификацијама:
- Насловна страна – ово ће садржати верзију вашег дизајна са називом бренда, шифром производа и детаљима о сезони
- Листа материјала (BOM) – ово укључује све информације о материјалима које користите за производњу одеће, укључујући тело одеће и све етикете. Листа материјала укључује боју, састав, завршну обраду и количину тканине која ће се користити.
- ПОМ (градирана спецификација) – ово ће садржати информације о вашим толеранцијама, степену и спецификацијама
- Страница са описом – садржи ваше техничке скице
- Боја – скице у боји које јасно приказују распоред боја у вашем дизајну ако се користи више њих
- Цена – наводи цену сваке ставке потребне за израду финалног одевног предмета. Такође садржи информације о цени финалног одевног предмета како би се могле направити етикете и етикете за љуљашке.
- Информације о паковању – ово ће морати да садржи све графичке елементе за ваше етикете и детаље о томе како желите да одећа буде упакована како би се избегло оштећење током транспорта.
Нећете одмах имати све горе наведене информације, зато се технички пакет континуирано ажурира током процеса дизајнирања. То је практично библија за ваш дизајн којој се свако може обратити у било ком тренутку за најновије спецификације. Рецимо да сте једног дана одсутни из канцеларије, овај пакет је ту да бисте могли да верујете да ће свако ко га узме наставити онако како сте намеравали.
Уз дизајнера који креира технолошки пакет, тимови за продају прате бројке и трошкове како би знали колика ће бити малопродајна маржа профита за одевни предмет.
Као што можете да замислите, паметно је сместити све ове информације на једном месту: Style Arcade-ов Range Plan може то да уради за вас. Од смештања слика вашег мудборда, преко првих скица до детаља о техничком пакету, Style Arcade вам је на располагању.
Све је садржано на једном месту и лако доступно свима у било ком тренутку.
4. Набавка тканина и боја
Када је технички пакет креиран, можете га послати различитим произвођачима и добављачима како бисте набавили различите делове свог дизајна. Ово је прилика за преговоре са потенцијалним новим партнерима и проналажење најбољих тканина, украса и етикета за ваш дизајн.
Као део ове вежбе проналажења набавке, такође ћете морати да пронађете најбољег произвођача за састављање вашег дизајна.
Ево неколико ствари о којима треба размислити приликом одабира тканина и боја
- Које тканине ћете одабрати? Да ли желите структурирани или лебдећи изглед и да ли ћете сами одабрати или дизајнирати тканину?
- Размислите о тежини, дебљини и конструкцији тканине како бисте разумели како ће се прилагодити телу
- Купујте узорке онлајн (много тога се може наћи на интернету)
- Боја осликава расположење вашег одевног предмета и често је прва ствар коју купац примети. Не штедите на важном задатку избора палете боја.
5. Прибављање узорака и фитинга
Сада када сте се одлучили за фабрику која ће вам саставити одећу и набавили све материјале, следећи корак је израда првог узорка. Забавни део је где ваш цртеж буквално оживљава у нешто тактилно што заиста можете НОСИТИ.
Технички пакет треба ажурирати свим новоприбављеним информацијама и послати га у фабрику ради производње првог прототипа. Понекад ће фабрика заменити вашу тканину и украсе нечим сличним док се још увек финализују, како бисте могли што пре да добијете први узорак и наставите процес.
Када узорак стигне, одећа се поставља на модел како би технички дизајнер могао да види како стоји на телу, његову величину и покретљивост.
Постоји неколико кључних ствари које технички дизајнер проверава пре и током монтаже:
- Да мере одеће одговарају техничком пакету (ово се ради пре него што се одећа стави на модел)
- Конструкција одеће у односу на ваш технички дизајн у техничком пакету
- Прилагођавање одеће: осигурајте да правилно лежи на правим местима на моделу
- Записује шта се разликује од технолошког пакета и шта треба променити како би се технолошки пакет могао ажурирати и послати назад у фабрику ради добијања узорка бр. 2!
Процес узорковања робе
Овај процес се наставља све док нисте задовољни коначним одевним предметом и не одобрите га за масовну производњу. Често су потребна 2-3 узорка пре него што се одевни предмет одобри за производњу. Важно је да се технички пакет ажурира сваки пут како би се одразиле најновије измене и фабрика могла да произведе нови узорак.
6. Одређивање величине помоћу модног софтвера
Пре него што одобрите производњу на велико, мораћете да одлучите о количини коју желите да купите у свакој величини. Осигуравање доступности производа у пуној величини најмање 4-6 недеља је кључно за оптимизацију продаје и профитабилности.
Дакле, која је доступност величина?
Доступност величина, у овом случају, представља број величина које имате на располагању (имате залихе) од укупног броја величина. Једноставан пример би био: Ако сте распродали 1 од својих 5 величина, онда је доступност величина 80%. Доступност величина требало би да остане на 100% најмање током првих 4-6 недеља животног века производа.
Зашто је доступност величине важна?
Не сме се потценити јер погрешно одређивање величинске криве и пребрза распродаја величина могу резултирати **утицајем од 20-30% на ваше марже малопродаје .** Замислите да купац посети вашу онлајн продавницу и заљуби се у хаљину коју сте дизајнирали, само да би открио да је распродата у величини која му је потребна. То је пропуштена продаја за ваше пословање и изгубљени купац.
И каква је могућност да се то уради како треба?
Можете очекивати повећање малопродајне марже до 12% . Нема потребе за нагађањима јер постоје интелигентне модне технологије које вам могу дати одговоре за неколико секунди. Потребна вам је помоћ у одлучивању која је савршена величинска крива? Разговарајте са тимом да бисмо видели како бисмо могли да остваримо већи профит кроз одређивање величина за ваш бренд.
7. Коначно одобрење
Када будете задовољни коначним узорком и одлучите се за тачну количину за куповину, можете одобрити одевни предмет за масовну производњу, ура! У овој фази, морате се уверити да је ваш технички пакет 100% ажуриран са коначним ревизијама дизајна.
Уобичајена је пракса да се затражи претпроизводни узорак (ППС) за коначни преглед пре него што почне серијска производња. Ако је све у реду, тада и само тада сте спремни да започнете производњу! У зависности од фабрике, ово може трајати 6-8 недеља. Неизвесност!
Док се ова фаза завршава, можете се бавити организовањем отпреме робе која ће бити испоручена вама или у ваше складиште.
8. Производња
Завршна фаза! Сада када сте одобрили производњу одеће, договорићете се са фабриком о неколико завршних корака пре него што примите робу:
- Датум испоруке
- Провере квалитета (QC) пре испоруке
- Означавање
Нема сумње да је дизајнирање креативни корак у процесу производње. Од инспирације до табли расположења и првих скица; ово је често посао о коме многи сањају, али не схватају количину прикупљања података и праћења потребних да би се дизајн одвео од замисли до првог узорка и даље.
Са толико информација које треба одржавати, чувати и на које се референцира, лако је изгубити траг када су ствари ускладиштене на различитим местима – датотекама, таблама, системима. План производа компаније Style Arcade може помоћи у процесу планирања производа који се односи на дизајн и производњу тако што ће све ствари објединити у један извор истине. Од чувања слика расположења, техничких пакета, праћења датума узорака и свих промена између, ми смо ту за вас.
Ако вас узбуђује чињеница да више времена проводите стварајући, а мање времена сређујући, обратите се члану нашег тима како бисте детаљно разговарали о томе како да креативни процес подигнете на виши ниво, а да притом све своје податке држите под контролом.