– Šta za Vas predstavlja moda?
Moda je za mene vrsta umetnosti i osobnog izraza. Veoma direktna komunikacija bez reči.
– Koji su bili izazovi na početku karijere i šta Vas je održalo da istrajete?
Izazovi su bili najviše finansiranje, kao i logistika veleprodaje buticima iz raznih zemalja. Talent je samo 5% uspeha, ostalo je sve ozbiljan rad i smisao za biznis.
– Kako je izgledao vaš put u modnoj edukaciji i kako ste svoja saznanja pretočili u izradu odeće?
Imam Masters od London College of Fashion. Mislim da me je studiranje tamo inspirisalo za dublje razmišljanje o dizajnu, izradi i marketingu. Ali većina saznanja su direktno iz poslovnog iskustva. Mislim da nijedan program ne sprema mlade dizajnere dovoljno dobro za realnosti internacionalne modne industrije.

– Da li ste oduvek znali da želite da se bavite dizajnom?
Da od detinjstva. Moja baka je cesti izrađivala ručni rad i modele po narudžbi pa me je to mnogo inspirisalo. Moj otac je bio zainteresovan za umetnost pa smo uvek imali mnogo slikarskih knjiga što je razvijalo moj smisao za crtanje, boje i uzorke.

– Postoje li dizajneri, umetnici ili brendovi koji su Vas posebno inspirisali?
Da dok sam bio mlad u 90-ima to su bili Romeo Gigli i Gaultier. Danas najviše volim Azijske dizajnere, vrlo cenim Comme des Garcons i Issey Miyake.
– Kako biste opisali Vaše kreacije?
Moji modeli su većinom jednostavnog kroja i koriste originalne tekstile koje ja dizajniram i realiziram digitalnim printom i ostalim artizanal tehnikama. Cesto koristim uzorke, teksture i boje inspirisane umetnosti.
– Koliko je teško da se uradi nešto novo u svetu mode?
Zaista je teško jer je industrija i historija mode toliko zasićena. Ali naravno dizajneri predstavljaju ideje koje izgledaju sveže ali se najčešće baziraju na prošlosti i već postojećim sličnim dizajnima. Mislim da je najveći potencijal u materijalima i tekstilima jer su nosive siluete već većinom postojeće….
– Kakve osobe želite da privučete svojim modelima?
Zaista nemam specifičnu osobu. Iz iskustva primećujem da su to cesto osobe koje su intelektualne, individualne i imaju smisla za -ili cene dizajn i umetnost.
– Kakvu emociju, poruku ili doživljaj želite da Vaši komadi prenesu onima koji ih nose?
Želim da osobe uživaju u mojim modelima i da im oni daju samopouzdanje i izraz aspekta njihove individualnosti. Moja svaka kolekcija je također poruka koju želim da prenesem, tako da mi je ta uzajamna komunikacija vrlo bitna.
– Da li postoji neko koga biste posebno voleli da vidite u Vašim kreacijama?
Hmm, recimo Tilda Swinton, ona je uvek inspiracija!

– Kako izgleda proces izrade jedne kolekcije?
Moja kolekcija se uvek fokusira na tekstil, tako da dizajn proces uvek počinje sa materijalima, bojama i printovima. Najčešće kreiram svoje originalne tekstilne dizajne. U isto vreme razmišljam o temi i o tome šta želim da izrazim sa tom kolekcijom. Želim da svaka kolekcija ima svoje značenje i poruku, da ima smisao meni pa onda i publici.
– Koje materijale i tehnike najčešće birate pri radu?
Najviše koristim prirodne materijale kao pamuk i svila. U zadnjim kolekcijama sam koristio glinu za neke skulpturalne elemente sto mi je bilo vrlo interesantno za izradu i dizajn.
– Na koji trenutak u karijeri ste najponosniji?
U 2013 sam imao solo izložbu u legendarnoj Carnaby Street u Londonu koja je bila nezaboravno iskustvo. Imao sam još projekata u Londonu I drugim delovima sveta, a detalje možete da vidite na www.zorandobric.com
– Da li postoji mesto na svetu gde još niste bili, ali bi želeli da posetite iz profesionalnog ugla?
Jos nisam bio u Marrakesh. Tamo ima hotel Riad Romeo čiji je vlasnik i dizajner Romeo Gigli. On je bio moj idol kroz detinjasto devedesetih, i veoma bi voleo da posetim Maroko i njegov hotel!
– Kakav je tvoj stav povodom učestalog kopiranja dizajnerskih komada?
U modi ima strasno puno kopiranja. Zara kopira kreacije tako brzo da izradu u radnje pre nego i originalne kreacije. Idealno, trebala bi biti određena protekcija ili etička načela ali to je realno utopija.

– Gde vidite budućnost vašeg brenda?
U budućnosti želim da se fokusiram izradi unikata i inovaciji, šta me je najviše i zanimalo u početku moje karijere, to je ona umetnička dimenzija mode koja mi daje najveće zadovoljstvo. Pre dve godine sam se preselio u New York, tako da trenutno istražujem mogućnosti ovde.
–
– Šta biste poručili mladima koji žele da postanu modni dizajneri?
Mislim da treba biti spreman na veoma intenzivan rad, fizički i mentalni. Također treba razviti ne samo dizajn aspekt nego i dugoročni poslovni plan. Modna industrija je vrlo zasićena tako da mladi dizajneri moraju da pronađu vlastiti stil, nešto unikatno šta mogu da ponude. Također mislim da je vrlo bitno da mladi urade ono šta planiraju, jer bez toga nikada neće otkriti dali će im to dati zadovoljstvo i smisao koji je neophodan u životu.
